MISIUNEA
Conform viziunii exprimate succint privind responsabilităţile care revin şcolii ca instituţie investită de societate cu autoritatea necesară realizării educaţiei şi instrucţiei fiecărui elev, dar şi cadru didactic, misiunea fundamentală a şcolii in orizontul de timp pe care ne propunem să-l acoperim este aceea de a facilita dezvoltarea personală şi profesională a fiecăruia prin intermediul realizării unei activităţi sistematice, coerente şi eficiente şi care să genereze valoare adaugată în procesul educaţional. In acest sens misiunea Școlii Gimnaziale „Regina Maria” este orientată spre:
- Promovarea unui management educațional de calitate care să încurajeze performanțele elevilor și ale cadrelor didactice;
- Dezvoltarea parteneriatelor educaționale cu implicare activă atât a școlii cât și a comunității dar și a părinților în funcție de particularitățile unității noastre de învățământ.
- Asigurarea unui învăţământ de calitate în vederea armonizării cu standardele Uniunii Europene;
- Formarea unor absolvenţi cu nivel înalt de pregătire şi cultură generală solidă;
- Dezvoltarea și popularizarea unui sistem de valori culturale, știintifice, morale și civice care să contribuie la formarea și consolidarea competențelor necesare elevilor noștri, pentru a se adapta actualelor cerințe sociale și economice în cursul traseului educațional si profesional, in contextul statutului de „cetățean activ-cetățean european”;
- Creșterea gradului de participare a elevilor și profesorilor la activități de voluntariat, cu asumarea rolului de promotori și de modele civice;
- Conștientizarea nevoilor de perfecționare si formare continuă a cadrelor didactice pentru eficientizarea actului educațional;
Dacă școala își asumă misiunea de a asigura dezvoltarea personală si profesională a fiecărui elev printr-o activitate generatoare de valoare adaugată in procesul educațional, considerăm ca este necesar ca noi înșine să invățăm să ne schimbăm si să acceptăm necesitatea schimbării ca o premisă fundamentală a implicării noastre eficiente in actul instructiv educativ.
Înainte de a-i învăța pe altii ce sa invete si cum sa invete, ce capacitati intelectuale le sunt necesare si care sunt comportamentele dezirabile din perspectiva sociala si viata privata, trebuie noi insine sa invatam ceea ce trebuie si cum putem sa facem, ceea ce vrem sau ceea ce se cere de la noi.
Iar daca școala, prin potențialul său uman va fi permanent o organizatie care invata să invete și să creeze umanitate prin educatie, atunci si misiunea ei perena va fi indeplinita.
VIZIUNEA
Școala Gimnazială ,,Regina Maria”, unitate școlară cu tradiţie în învățământul bucureştean, cu o vechime de peste 50 de ani, reprezintă pentru zona în care se află, o alternativă viabilă pentru comunitatea locală din perspectiva serviciilor de educație si instrucţie necesare socializării, formării și dezvoltării personalităţii umane.
Mediul social în care operează şcoala, deşi întruneşte și caracteristicile generale ale societăţii româneşti in tranziţie, este totuşi unic, fiind determinat de natura si intensitatea forţelor cu care acţionează actorii sociali ce configurează comunitatea locală, de specificul grupurilor sociale implicate, sau care au efecte – directe sau colaterale- asupra calității si eficacităţii actului educativ.
Situaţia economică a familiilor multor elevi, precum și alţi factori ce ţin de diferenţele culturale îşi pun amprenta asupra modului în care unii părinți și elevi percep locul și misiunea şcolii, asupra comportamentelor manifestate cotidian la orele de curs, în pauze sau in afara şcolii. Nu ne putem alege mediul social in care să existăm, dar putem acţiona pentru schimbarea acestuia prin educație, instrucţie și servicii oferite colectivităţii din care facem parte, putând în acelaşi timp să ne creăm și un statut privilegiat (dar fără privilegii) oferind elevilor noştri, actuali și potenţiali, ceea ce îşi doresc și speră să obţină din partea şcolii.
Ţinând cont de faptul că educaţia este recunoscută prin Constituţie ca o prioritate naţională, considerăm că, punând in valoare potenţialul uman și material de care dispunem și pe care dorim să-l dezvoltăm, vom putea transforma ceea ce este o stare de drept într-una care să fie o stare de fapt pentru mediul în care acţionăm.
Activitatea instituţională pe care colectivul didactic și echipa managerială o va presta in viitor trebuie să însemne mult mai mult decât până acum, o educație pentru fiecare, o aplecare atentă și responsabilă asupra nevoilor de formare și informare ale fiecăruia. Contribuind la interiorizarea de către fiecare a propriei sale deveniri, putem spera că elevii –partenerii noştrii dintotdeauna- vor deveni personalităţi autonome și creative, apte de a decide in folosul lor, dar și al celorlalţi ceea ce este mai bine pentru ei și pentru semenii lor, vor stăpâni cunoştinţele ştiinţifice și valorile culturii naţionale și universale necesare pentru a fi cetăţeni ai ţării noastre, dar și ai unei Europe unite și ai întregii umanităţi, vor respecta drepturile și libertăţile fundamentale ale omului, vor fi demni si toleranţi faţă de oameni și opiniile lor, vor fi sensibili faţă de natura și mediul înconjurător, faţă de problematica umană, in general, respectându-şi în acest fel îndatoririle fundamentale faţă de acest mod specific de a fi al nostru, al oamenilor denumit atât de sugestiv și emblemati, totodată, ,,condiţie umană”.